What is, in the context of contemporary art, your vision of a future art?
A hálón át. A mûvészet jövõje az Anthology of Art nyomán
Through the Net – On Anthology of Art and the Future of Art
Durchs Netz hindurch. Kunst nach Anthology of Art

kiállítás és konferencia 2003. május 9 –10.
Rendezõk: Hochschule für Bildende Künste, Braunschweig, Magyar Iparmûvészeti Egyetem, Budapest, Université de Rennes, Rennes



Az Anthology-projektet Jochen Gerz képzõmûvész kezdeményezte a mûvészet jövõjérõl. Ennek keretében – kéthetes ciklusokban – 6 mûvész és 6 teoretikus adta közre a maga válaszát az interneten. Egyidejûleg továbbadta, mintegy stafétaként egy-egy általa választott személynek a kérdést: Milyen elképzelése van – a mai mûvészeti kontextus alapján – a jövendõ mûvészetrõl?

Az egy év alatt létesült Antológiát így 156 mûvész és 156 teoretikus maga választotta és alakította ki. Ennek a személyes ’mintavételezésnek’ – és az ebbõl adódó esetlegességnek – köszönhetõen a mûvészet és a mûvészetelmélet egyedülálló kartográfiája jött létre: Párizstól Szentpéterváron át Pekingig, Berlintõl Buenos Aires érintésével Bostonig, és tovább.

A konferencia fókuszában az Anthology of Artban kirajzolódott problémák sûrûsödési pontjai, a leginkább favorizált megoldások apóriái állnak: (A politikus mûvészet reménye. Az új technológiákkal kapcsolatos remények. A kis közösségek iránti vágyakozás /szemben a nemzetközi kommersz mûvészettel/. A hibridizálódás esélyei. A hálózatosodás reményei és hiedelmei. A globalizálódás mûvészet-vírussal való beoltásának reménye etc.)

A konferenciával egyidejûleg az Antológia anyaga is bemutatásra került.

Az Antológiával kapcsolatos Balkonban megjelent cikkek: