|
Az Anthology-projektet Jochen Gerz képzõmûvész kezdeményezte a mûvészet jövõjérõl. Ennek keretében kéthetes ciklusokban 6 mûvész és 6 teoretikus adta közre a maga válaszát az interneten. Egyidejûleg továbbadta, mintegy stafétaként egy-egy általa választott személynek a kérdést: Milyen elképzelése van a mai mûvészeti kontextus alapján a jövendõ mûvészetrõl?
Az egy év alatt létesült Antológiát így 156 mûvész és 156 teoretikus maga választotta és alakította ki. Ennek a személyes mintavételezésnek és az ebbõl adódó esetlegességnek köszönhetõen a mûvészet és a mûvészetelmélet egyedülálló kartográfiája jött létre: Párizstól Szentpéterváron át Pekingig, Berlintõl Buenos Aires érintésével Bostonig, és tovább. A konferencia fókuszában az Anthology of Artban kirajzolódott problémák sûrûsödési pontjai, a leginkább favorizált megoldások apóriái állnak: (A politikus mûvészet reménye. Az új technológiákkal kapcsolatos remények. A kis közösségek iránti vágyakozás /szemben a nemzetközi kommersz mûvészettel/. A hibridizálódás esélyei. A hálózatosodás reményei és hiedelmei. A globalizálódás mûvészet-vírussal való beoltásának reménye etc.) A konferenciával egyidejûleg az Antológia anyaga is bemutatásra került. Az Antológiával kapcsolatos Balkonban megjelent cikkek: |